70 nových zaměstnanců a minimální papírová zátěž? S OKbase to jde!

70 nových zaměstnanců a minimální papírová zátěž? S OKbase to jde!

KOVONA SYSTEM je příkladem firmy, která se ani v tradičním průmyslovém sektoru nezalekla digitalizace interních procesů. Od roku 2020 využívají naše HR řešení OKbase jako klíčový nástroj pro optimalizaci a zjednodušení své každodenní agendy.

Popovídali jsme si s panem Radomírem Mikolášem, vedoucím personalistiky v KOVONĚ, abychom zjistili, jak po pěti letech hodnotí používání OKbase v jejich společnosti.

Radomír Mikoláš, KOVONA SYSTEM

Co vás vlastně před lety přesvědčilo vybrat si právě OKbase?

Hledali jsme komplexní systém, který by odpovídal všem našim požadavkům. Dali jsme si jasné cíle: najít řešení, které by integrovalo docházku, personalistiku, mzdy, stravování a služební cesty do jednoho celku. Důležitý pro nás byl i SQL kompatibilní systém, který by fungoval v rámci naší společnosti a zároveň byl schopný se napojit na systém sesterských firem. V letech 2018–2019 jsme uspořádali výběrové řízení, v němž vyšlo najevo, že OKbase jako jedna z mála splňuje všechna naše kritéria.

Firma KOVONA SYSTEM a.s. s více než 600 zaměstnanci, 20letou historií a ročním obratem přibližně 2,5 miliardy korun se specializuje na velkosériovou kovovýrobu. Jejich výrobky slouží významným globálním společnostem v oblastech jako nábytek, automotive nebo elektrotechnika.

Jaké moduly OKbase využíváte?

Používáme hlavně moduly pro personalistiku, mzdy, docházku a stravování. To jsou klíčové oblasti, které nám OKbase pokrývá. Oceňujeme, že systém je značně otevřený a umožňuje vytvořit si na míru vlastní nastavení i propojení s aplikacemi třetích stran. Některé moduly zatím nevyužíváme, protože máme jiné řešení. Snadné propojení s Microsoft Dynamics NAV 365 a MS Power Apps nám hodně pomáhá. Zkušenější uživatelé si díky tomu mohou vytvářet vlastní interaktivní reporty a automatizovat některé rutinní činnosti.

Jak hodnotíte podporu a celkově spolupráci s týmem OKbase?

Je na velmi profesionální úrovni. Důležitá je pro nás nejen komunikace s hotline, ale i s „naším“ obchodníkem, který se o nás stará. Když máme nějaký nový požadavek, často se po konzultaci s ním ukáže, že buď už danou funkcionalitu máme a jen jsme ji nevyužívali, nebo je v plánu ji vyvinout. Je fajn, že systém se pořád rozvíjí a reaguje na novou legislativu i naše potřeby.

Jak konkrétně využívají OKbase vaši zaměstnanci?

Dostupnost OKbase ze strany zaměstnanců a vedoucích z různých zařízení a operačních systémů přes webovou samoobsluhu je pro nás zásadní. Zaměstnanci přistupují do systému nejčastěji ze svého mobilním telefonu, ale mohou se přihlašovat i z počítače, tabletu nebo terminálu. Všichni si sami elektronicky žádají o dovolenou, návštěvu lékaře, služební cestu, hlásí různé překážky v práci, objednávají stravu a sledují, jaké mají odběry z jídelních automatů, kontrolují si směny atd. Více než 90 % lidí posíláme výplatní pásky elektronicky, což samozřejmě šetří čas a eliminuje papírování.

Co byste doporučili ostatním jako „vychytávku“, kterou OKbase nabízí?

Kolegyně si hodně chválí ulehčení digitální komunikace s úřady přímo z OKbase, takže e-podání bych určitě vyzdvihnul. A za sebe bych uvedl registrační formulář (UFO), který zasíláme potenciálním zaměstnancům e-mailem. Právě díky němu se nám podařilo výrazně zefektivnit správu nových příchodů. Automatické přenesení osobních údajů z tohoto dotazníku do OKbase nám šetří obrovské množství času. Během 6 měsíců v roce 2024 jsme nabrali 70 nových zaměstnanců – dovedete si asi představit, kolik agendy je s tím spojené a jak moc je každá automatizace, která šetří čas, vítaná.

Jaké máte v tomto ohledu plány do budoucna?

Naším cílem je jednoznačně další etapa digitální transformace. Rádi bychom zavedli kompletní bezpapírovou personalistiku a mzdy, i když ze zkušenosti víme, že každá změna vyvolává u uživatelů velké emoce, než získají nové návyky. Dále plánujeme rozšířit integraci s náborem a vyřešit možnost elektronického podepisování smluv. Zajímá nás i nasazení AI v HR procesech, což vidíme jako další velký krok, který nás posune směrem k HR budoucnosti.

 

Zajímají vás zkušenosti s OKbase z dalších zavedených firem? Podívejte se na další úspěšné příběhy:

z výrobní firmy Aperam

od výzkumníků z Eli ERIC

z výrobní firmy Toyoda Gosei Czech

nebo top služby Rohlik.cz - video + přednáška o tom, jak postupně své HR digitalizovali. 


Další aktuality

Archiv aktualit

2025

2024

2023

2022

2021

2020

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

Zaujala vás OKbase?
Chcete se dozvědět více? Napište nám.

Upřesněte nám, co potřebujete vyřešit. Ozveme se vám zpět.






Informace o zpracování osobních údajů.
Položky označené * prosím vyplňte.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.